کد خبر: ۱۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون دبيرکل جمعيت توسعه و آزادى کرمان گفت: مقوله حزب گریزی یکی از بلایایی است که امروز در حوزه سیاسی کشور ما را فراگرفته است.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ محمدرضا نژادحيدرى در جمع اعضاى جمعیت توسعه و آزادی در سيرجان اظهار داشت: کشور ما برای فعالیت کارآمد و موثر مدیریتی خود نیازمند فعالیت احزاب شناسنامه دار و شفاف است.

او با انتقاد از عدم شفافیت در فضای سیاسی کشور تصریح کرد: آن چیزی که فضای سیاسی کشور را رنج می دهد و آن را دچار التهاب می کند، شفاف نبودن این فضا است.

نژادحیدری افزود: متاسفانه در نبود احزاب شفاف، قانونی و دارای برنامه، باندها شکل می گیرد، باندهایی که نه شفاف هستند، نه رسمی و نه به کسی پاسخگو هستند.

او با اشاره به حزب گریزی در کشور اظهار داشت: مقوله حزب گریزی یکی از بلایایی است که امروز در حوزه سیاسی کشور ما را فراگرفته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: این که من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم به صورت یک پز استفاده می شود.

نژاد حیدری با بیان این که در یک جامعه مدنی وابسته نبودن به احزاب و روشن نبودن مشی سیاسی یک ضد ارزش محسوب می شود، گفت: اتفاقا کسانی که می گویند ما به هیچ حزبی وابسته نیستیم برای خودشان حزب پنهانی دارند، نشست و برخاست دارند و تامین مالی می شوند .

او ادامه داد: اما چون این حزب غیر رسمب نمی تواند در افکار عمومی از اندیشه های خودش دفاع کند و نمی تواند مردم را با خودش همراه کند در پستوها شکل می گیرد.

معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی خواستار تشویق مردم به عضویت در اخزاب شد و اظهار داشت: همه اعضای جمعیت توسعه و آزادی حوزه سیرجان باید دست به دست هم بدهند و با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان سیرجان حزب گریزی را نفی کنند و مردم را به عضویت در احزاب تشویق کنند و سیاستمدارانی را برگزینند که به یک حزب و گروه وابستگی داشته باشند که دارای برنامه برای اداره کشور باشند.

او افزود: شما وقتی برای معالجه خود به پزشک و طبیب مراجعه می کنید اول نگاه می کنید به شماره نظام پزشکی او و تا زمانی که این شماره را نداشته باشد جان شیرین خود را در ید اختیار این طبیب قرار نمی دهید ولی متاسفانه در شرایطی هستیم که مردم امورات و مقدرات سالیان سال خود را در اختیار کسانی قرار می دهند که مواضع شفافی ندارند و باصطلاح عامه تکلیف شان روشن نیست.

نژادحیدری عدم ارائه برنامه برای اداره کشور و عدم اتخاذ مواضع روشن  را بزرگترین بلیه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع کشور را دچار بحران می کند و خسارت های بی شماری را به کشور وارد می آورد و اتفاقا همین افراد در راه فعالیت احزاب اخلال ایجاد می کنند.

او با طرح این سوال که در میان دویست و اندی حزبی که در کشور وجود دارد و در میان بیست و چند حزبی که در شورای هماهنگی اصلاحات حضور دارند چرا باید استان کرمان پیشرو تاسیس یک حزب استانی باشد که پدیده تقریبا کمیاب هست، اظهار داشت:  یکی از دلایل تاسیس یک تشکل استانی لزوم هماهنگی میان اصلاح طلبان بود.

نژادحیدری افزود: در استان کرمان یک هماهنگی خیلی خوبی در میان اصلاح طلبان وجود دارد،  اما برخی اختلاف ها در میان احزاب در کشور ممکن است به اتحاد اصلاح طلبان لطمه بزند.

معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی با اشاره به این که ایده تاسیس حزب استانی به سال ها قبل باز می گردد، گفت: بنا به دلایلی روند تاسیس این تشکیلات با کندی رو برو شد و سال 94 کمیسیون ماده 10 احزاب با تاسیس جمعیت توسعه و آزادی موافقت کرد.

او اضافه کرد: کادر سازی از نسل جدید و توجه به مسائل استان هم از دیگر اهداف تاسیس تشکیلات استانی است.

نژاد حیدری با بیان اینکه جمعیت توسعه و آزادی در حقیقت یک جبهه استانی از نیروهای اصلاح طلب است، تصریح کرد: گلایه ای هم همیشه در میان اصلاح طلبان وجود داشت این بود که انتخابات تا انتخابات سراغ ما می آیند و پس از آن این ارتباط قطع می شود، سیستماتیک ترین شکل حل این مشکل تاسیس یک تشکل استانی بود.

او ادامه داد: فعالیت جمعیت توسعه و آزادی در طول یک سال گذشته ادامه داشته و ارکان آن در حال شکل گیری است. 

نژادحیدری با تاکید بر این که همه سازوکارها پیش بینی شده تا ما یک حزب شب انتخاباتی نباشیم، گفت: ارگان جمعیت توسعه و آزادی به صورت هفته نامه با نام "صدای تاک" بزودی منتشر خواهد شد.

او افزود: از طرف دیگر یک بند اصلی از مرامنامه جمعیت توجه به جوانان است، یعنی ما در جمعیت توسعه و آزادی می خواهیم تجربیات نسل گذشته را به نسل جدید منتقل کنیم.

معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی با بیان این که تمام  با بیان این که تمام توجه جمعیت توسعه و آزادی معطوف به مسائل سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: جمعیت حتما در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اظهار نظر خواهد کرد. 

نژادحیدری ادامه داد: به هرحال وقتی که یک حزب می گوید من برای اداره استان برنامه دارم حتما باید راجع خشکسالی، کم آبی و... اعلام کند چه نظری دارد.

او با بیان اینکه مهم ترین وظیفه جمعیت توسعه و آزادی در برهه کنونی حفظ اتحاد میان اصلاح طلبان است ادامه : ما هیچ گاه نباید تجربه سال 1384 را فراموش کنیم، اصلاح طلبان با دست خودشان کشور را تقدیم احمدی نژاد کردند. این اشتباهی بود که اصلاح طلبان مرتکب شدند. 

این فعال سیاسی با بیان این که تابلوی سال 84 باید مرتب پیش چشمان ما باشد، گفت: اتفاقی که در سال 1392 روی داد و اجماعی که روی جناب آقای دکتر روحانی اصلاح طلبان انجام دادند فداکاری که سال 92 آقای عارف انجام داد می بایست سال 84 رخ بدهد.

نژادحیدری با بیان اینکه ما یک بدهی خیلی خیلی بزرگ به مردم داریم افزود: جمعیت توسعه و آزادی هیچ گاه نمی خواهد منافع خود را بر منافع ملی مقدم بداند.
معاون دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی به قانونی که در سنای آمریکا به تصویب رسید، اشاره و عنوان کرد: در مورد قانونی که در آمریکا درباره تمدید تحریم ها تصویب شده جوری مخالفان دولت برخورد می کنند که انگار دولت روحانی این موضوع را تصویب کرده است.

نژادحیدری با بیان اینکه ظاهرا عده ای از این اتفاق خوشحال شده اند افزود: واقعا آدم ناراحت می شود برخی از این مواضع را می بیند که چگونه برخی افراد منافع زودگذر جناحی و منافع زود گذر انتخاباتی را بر منافع ملی ترجیح می دهند. 

او با بیان اینکه دولتی بر سر کار است که با تمام وجود دنبال تامین منافع ملی است، گفت: دولت اعلام کرد در هیات نظارت بر برجام حتما پاسخ خوبی به کار احمقانه ای که آمریکا انجام داد و خوی استکباری این کشور را مجددا نشان داد، خواهد داد.

نژاد حیدری اضافه کرد: اما ما راه را گم نکنیم، دولتی بر سر کار است که با تمام وجود دنبال تامین منافع ملی است و ما وزیر امور خارجه ای داریم که ساعت ها در مقابل اروپایی ها و آمریکایی ها از منافع کشورمان دفاع کرده بعد او را خائن بدانیم؟

این فعال سیاسی با بیان این که مخالفان دولت از هر موضوعی بحرانی درست می کنند، بیان کرد: یک روز بحث کنسرت هاست و وقتی که لغو می شوند دولت اعتراض می کند، می گویند مگر اولویت کشور کنسرت هست که اعتراض می کنید؟ یک روز وقتی سخنرانی مطهری لغو می شود می گویند مگر اولویت کشور سخنرانی آقای مطهری است؟ 

او ادامه داد: یکی از این کسانی که در این خصوص مصاحبه کرده در سال های انقلاب، دوستانی که با او بوده اند تعریف می کردند که وقتی به ایشان می گفتیم می خواهیم کلاس را تعطیل کنیم و اعتراض کنیم می گفته مگر اولویت دانشجو مبارزه است؟ همان آقا که آن روز اولویت خود یعنی مبارزه با شاه را نمی شناخت حالا برای آقای روحانی اولویت شناسی می کند.

نژادحیدری با بیان این که عده ای فقط خودشان را نیروی انقلابی می دانند، اظهار داشت: ولی ما معتقدیم مجموعه اصلاح طلبان انقلابی ترین نیروهای کشور هستند. 

او با بیان اینکه خیلی برنامه ریزی شده بود تا سخنرانی مطهری به انجام نرسد گفت: افراد صاحب تریبون علی رغم اینکه باید مردم را دعوت کنند به قانون گرایی رسما اعلام کردند که اگر برگزار شود ما چنین و چنان می کنیم.

وی ادامه داد: واقعا جای تعجب دارد که صاحبان تریبون به جای تشویق به آرامش و قانون گرایی چنین مواضعی می گیرند.

معاون دبیر کل جمعیت توسعه آزادی کرمان برگزاری سخنرانی آقای مطهری در کرمان را ناشی از وحدت  نیروهای سیاسی دانست و گفت: من تبریک می گویم به آقای استاندار که اجازه ندادند، مساله مشهد در کرمان تکرار شود. 

نژادحیدری در پایان افزود: کرمان امروز در کشور سربلند است که نیروهای سیاسی ما، مدیران ما، دستگاه های امنیتی و انتظامی ما همه در کنار هم دست به دست هم دادند و یکی از حقوق تشکل ها که برگزاری مسالمت آمیز مراسم سخنرانی است را محقق کنیم. این اتفاق خوبی بود که در کرمان رخ داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)